Leon slaat zijn vleugels uit, maar blijft actief voor de VVD

Leon Houtzager, burgerraadslid van de VVD fractie verhuist samen met zijn echtgenoot Sjoerd naar hartje Rotterdam. Samen hebben zij een prachtig appartement op de 22e verdieping gekocht vlakbij de markthal. Helaas betekent dit voor ons dat hij moet stoppen met het burgerlidmaatschap.

In mei 2017 trad Leon als bestuurslid toe bij de VVD en vanaf juni 2018 vervulde hij het burgerraadslidmaatschap. Door zijn kennis en expertise op het gebied van marketing en communicatie hield hij zich graag bezig met het onder de aandacht brengen van de bezigheden van de fractie op social media. Ook heeft hij mede de verkiezingscampagne bedacht en begeleid.

Met verve heeft Leon invulling gegeven aan zijn portefeuilles. Hij was eerste woordvoerder op Onderwijs, sport en cultuur, communicatie en veiligheid.

Maar het meest heeft Leon een duidelijk signatuur achtergelaten in onze gemeente door zijn tomeloze inzet voor een inclusieve en gelijkwaardige samenleving, waarbij iedereen meedoet en iedereen telt. Daarbij siert hem zijn enorme drive en doorzettingsvermogen. Leon gaat graag in debat, heeft oog en een luisterend oor voor zijn gesprekspartner, maar laat niet snel los.

Hij heeft een grote lans gebroken voor de LHBTI gemeenschap, niet alleen voor onze gemeente maar ook ver daarbuiten. Binnen de VVD zijn er genoeg mogelijkheden om specifiek op dit onderwerp goed werk te verrichten. Leon blijft gewoon actief als actief VVD lid. En als geboren en getogen Krimpenaar zal hij nog vaak over de Algerabrug rijden en onze kant op komen.

Leon is ook een fanatiek keeper bij Spirit. LHBTI acceptatie is binnen de voetbalwereld vooral in het mannelijk voetbal nog een taboe. Ook in deze sportieve wereld is Leon een voorbeeld en rolmodel voor sporters die worstelen met hun coming out. Leon heeft contacten opgedaan binnen de voetbalwereld om een adviserende rol in te nemen om dit thema bespreekbaar te maken.

Wij wensen hem en Sjoerd veel succes met alles wat de toekomst hen gaat brengen en bedanken hem voor alles wat hij voor de VVD heeft gedaan.