VVD roept SvK en LK op om op te houden met onduidelijke communicatie

De VVD leest in de media dat SvK en LK nu toch in de coalitie willen blijven en hun wethouders op hun plek willen houden. Dit staat haaks op het statement dat zij woensdag 18 december hebben gemaakt, waarin zij aangaven uit de coalitie te willen stappen. Dit wijkt af van wat gebruikelijk is.

In een eerder bericht heeft de VVD aangegeven er alles aan gedaan te hebben om de coalitie bij elkaar te houden. Helaas besloten SvK en LK  toch te stoppen en hebben zij daarmee VVD en D66 achter gelaten Dit zij nu de partijen die de coalitie vormen en de wethouders leveren.

Sharon Tollenaar, fractievoorzitter van VVD Krimpen aan den IJssel, reageert: “De soap is nu wel compleet volgens mij. Het doet mij denken aan het spelprogramma ‘doet-ie ’t of doet-ie ’t niet’. Als je de steun aan de coalitie beëindigd, neem dan ook je verantwoordelijkheid en stop ermee. Inclusief de wethouders. Naast de onduidelijkheid of SvK  en LK  nu wel of niet in de coalitie willen blijven, lijkt er ook enige verwarring te zijn ontstaan wie nu eigenlijk de verkennende gesprekken voert.

“Wat ze niet lijken te begrijpen is dat er nu eerst een informateur wordt aangesteld om te onderzoeken welke coalitie de meeste kans van slagen heeft. Dat is hoe het gaat. Door een einde te maken aan de samenwerking maken zij ook een einde aan ‘Kleurrijk Krimpen’. De nieuwe coalitie zal namelijk een nieuw akkoord sluiten. Dan moeten we nog maar zien hoeveel er van ‘Kleurrijk Krimpen’ overblijft. Dit is waar ik op doelde toen ik zei dat zij het goud uit hun handen hebben laten vallen.”