Gemeenteraad neemt met algemene stemmen de woonvisie 2020-2030 aan.

De woonvisie 2020-2030 geïnitieerd door voormalig wethouder Kirsten Jaarsma en afgerond door wethouder van der Wal werd met gepaste trots met algemene stemmen aangenomen door de raad. Een visie die eer doet aan woonwensen van alle woningzoekenden, starters, doorstromers, huurders en kopers in onze gemeente.

De woonvisie is gericht op doorstroming. Senioren die graag een eengezinswoning achterlaten om een onderhoudsarm en gelijkvloers appartement met lift te betrekken. Jonge gezinnen die op zoek zijn naar een betaalbare woning in een kindvriendelijke omgeving. Jongeren die graag hun vleugels willen uitslaan en in onze gemeente willen blijven wonen.

De woonvisie heeft niet alleen aandacht voor 'de stenen', maar ook voor de directe leefomgeving. Die moet voldoen aan de specifieke woonwensen van de verschillende doelgroepen. Toegankelijk, veilig en aangenaam.

De VVD heeft samen met meerdere partijen gepleit om met een creatieve blik naar leegstaand vastgoed, bouwlocaties en verhuisondersteuning te kijken. Onze gemeente heeft geen uitbreidingsruimte, kantoorruimten staan her en der leeg en senioren hebben ondersteuning nodig om te verhuizen.

Daarbij heeft elke doelgroep een eigen woonwens. De woonvisie speelt hier op in. Ook microwoningen voor jongeren,  woonconcepten voor gelijkgestemden en aangepaste woningen voor mensen met een beperking hebben aandacht in deze visie.